Barnuppfostran.

Jag och mannen min har inte riktigt samma gräns när det gäller hur mycket socker det är okej att Skatten (aka Kim) får i sig.

Jag tillåter en högre nivå än mannen.

Häromdagen ville Kim ha varm choklad till frukost och vi var uppe själva, så det blev varm choklad.
Mannen var mindre nöjd med mitt beslut och vi kom överrens om att det endast blir varm choklad på helgmornar.
En eftermiddag några dagar senare skulle Kim och mannen fika. Jag var på väg till jobb och hör från toaletten följande samtal:

Mannen: Ska vi inte ta och fika lite? Jag ska ha kaffe och du kan få

Kim: VARM CHOKLAD!

Följt av tystnad.

Jag inser att min man nu har ett litet dilemma. Han vill ge Kim varm choklad, men HUR ska ha kunna göra det när jag fortfarande är hemma?

Att se hur min underbara man löste detta var mycket intressant.

Så då jag kommer in i köket sitter mannen med kaffe och Kim med *trumvirvel*

Julmust!

Så var det med den sockerbegränsningen! Haha


Kommentarer
Postat av: erika

Hejsan! Kikar tillbaka lite:)

2009-10-27 @ 21:44:16
URL: http://www.levasomvi.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hej hej!

2009-10-28 @ 10:29:36
URL: http://whatiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0