Den stora smärtan!

Idag, idag är en dålig dag ur ”vivillhabarn” perspektiv.

Idag är första gången jag har erkänt för någon att det faktiskt inte går så bra med barangörandet. Inte än, inte än går det bra.

Inte alls bra faktiskt. Tvärtom faktiskt. Det går dåligt. Dåligt dåligt dåligt.

Och det gör ont så in i helvete.

Känslan går inte att beskriva. Inte för någon som inte behövt vänta mer än någon månad. Den känsla av hopp och kanske nu, kanske var det denna gången som gjorde vårt barn, kanske är det denna månaden mensen aldrig kommer. Kanske är det denna månaden vi får veta att vi ska bli föräldrar. När alla de känslorna byts ut mot, varför skulle vi få den glädjen? Varför händer det aldrig oss? Vad gör vi för fel? Vad är det för fel? Hur kan det vara så orättvist?

Alla dessa känslor samtidigt som 5 par i vår närhet har blivit gravida. De som började samtidigt som vi har en pojke på 8 månader. De som började 14 månader efter oss är i vecka 15.

 Det gör ont, ont så in i helvete.
Och jag kan inte göra någonting åt det.


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

jag lider verkligen med dig, fick vänta i 8 månader på ett plus men bara det var ett rent helvete, när man VILL så mycket!

Hoppas att det snart är er tur och TÄNK så mkt du kommer njuta trots alla besvär en graviditet för med sig :-)



kramar

2009-10-19 @ 14:04:41
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Ellinor

He! Jag känner med dej/er. vi försöker oxå att bli gravida, man analysera varje liten sak.

Vi förlorade vår dotter i maj i graviditets v. 25 och vill nu bli gravida igen. usch livet är inte lätt att leva men man måste puscha sig själv till att leva det och ta vara på dagarna. kämpa på bara...

2009-10-19 @ 15:20:00
Postat av: Mother, Married &Twenty

Är visserligen en av dem som aldrig haft det problemet, dock hade jag ätstörningar i flera år och var övertygad om att de gjort mig steril (var infertil under själva sjukdomstiden så till viss del stämde det) men det visade sig sen att jag inte var det. Så jag känner igen den där oron man har över att det kan vara något fel på en och hur otillräcklig man kan känna sig i en sådan situation.



2009-10-19 @ 22:32:06
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Sofia

Så söta ni är! Tack!!

Kram

2009-10-20 @ 02:10:27
URL: http://whatiam.blogg.se/
Postat av: Anders Jacobsson

Min bloggvän!

Jag vill bara ta fram trollspöet och simsalabima. Klart! Varm kram!

2009-10-20 @ 07:09:13
URL: http://blogg.alltombarn.se/andersjacobsson/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0