Mörker

Idag har jag en sådan där tråkig känsla i kroppen.
En mörk korkad känsla.
En känsla som gör att hela världen ter sig svart för mig.
Ingen ljusglimt någonstans.
Inget hopp, ingen lust bara svart, svart och tomt.

Idag fick vi veta att vi inte fick ett hus vi lagt ett bud på.

Det är alltså ingen som dött, ingen som varit med om en olycka.
Ingen katastrof.
Men jag, i mitt pms-iga tillstånd ser på världen med nya ögon, eller rättare sagt stängda ögon.

Den känsla av total ro och glädje över livets blotta existens som infann sig igår då jag satt på en lila Yoga matta är bortblåst, säkert flög den hela vägen till Indien. Där man lärt sig hur man ska handskas med sådan här insikter om livet rikedom. Mig är den insikten uppenbart bortkastad på.

Ingen har dött. Ingens liv har slocknat.
Ändå har världen blivit orättvis, dum, meningslös och vi kommer aldrig ha ett hus med en trädgård, aldrig ha några barn som springer i vår icke existerande trädgård och bor i vårt icke existerande hus, inga jobb vi trivs med där vi tjänar bra med pengar, vi kommer aldrig komma iväg på någon resa och vi kommer aldrig mer skratta.

 Min man tycker att jag ibland när saker inte går min väg, har en tendens att överdriva.

 Men visst känner vi väl alla så här ibland?

Eller är jag, ve och fasa, ensam om denna svarta syn på världen?

När allt är dystert och mörkt längtar jag hit, där fanns inte ett moln på himmeln.

   


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha tack för ditt dvd box tips =)

2009-10-07 @ 20:35:07
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Annica

Men du..



Låter som en klyscha, men ... det var nog inte meningen. Du ska se att ni hittar något annat, bättre.



KRAM

2009-10-08 @ 11:22:46
URL: http://annicamedc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0