BMI

När jag började den här kampen mot den förbannade jävla vikten. Alltså när jag började denna gången. För 12 dagar sedan. Då, då hade jag ett BMI på 29,4(överviktig)!! Idag är det nere på 28,4(överviktig)! Det går med andra ord på rätt håll. -7 cm i midjan!
Släng om siffrorna lite och jag kommer om -10,44kg ha ett BMI på 24,8 och kommer då inta possition som Normalviktig*!
Då jäklar ska det firas!!


* Alltså över-viktig mao jättesuperviktig, kommer jag ju givetvis alltid att vara, fast hädan efter på ett lite annat sätt.

Kommentarer
Postat av: Sanna

JAg tycker du ser jättesmal ut på din bild, förstår inte att du skulle behöva ens tänka på vikten??

Kram

2009-09-28 @ 17:15:41
URL: http://sannasegna.blogspot.com
Postat av: Sofia

Tack!! Tack så hemskt mycket.

Tyvärr ligger problemet från halsen och nedåt. Det är därför det är en bild på ansiktet och inte på magen ;)

2009-09-28 @ 19:45:42
URL: http://whatiam.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag tycker att det låter jättespännande att du försöker gå ner i vikt. Jag har ett bmi på 23.1 och vill också gå ner i vikt. Jag är 165cm och väger 63kg. Innan jag träffade sambon vägde jag 57kg och trivdes väldigt bra i det. Vi har varit tillsammans i lite mer än 7 månader, så jag har alltså lagt på mig ca 1kg/mån. Jag kommer den 1/10 att börja med medelhavsdieten för att lära mig att äta bättre (min sambo är en riktig gottegris och jag är en sån som inte kan säga nej). Jag tränar innebandy 2ggr/vecka, men tycker inte att det är tillräckligt eftersom vikten står stilla så jag kommer även att börja med ett träningsprogram som jag hittat på internet. Jag kommer att träna varje dag och ha vilodagar på helgerna. Har haft ett sånt träningsschema tidigare och det fungerade jättebra. Jag vill gå ner i vikt delvis för att trivas bättre i mig själv, men också för att jag vill bli gravid. Vi är inne på sjunde försöket nu, vilket är väldigt påfrestande eftersom jag förra året blev gravid med en annan man. Gjorde dock abort (kan du läsa om i min blogg eller på FL, heter där TheSource).



Jag hoppas att du når ditt mål ☺ Du verkar vara målmedveten. Lycka till♥

2009-09-29 @ 22:17:48
URL: http://hedblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0