Manligt och kvinnligt!

Här hemma kan det ibland bli lite stökigt. Så som det blir när man inte plockar undan saker efter sig. Jag är expert på detta, att inte plocka undan efter mig.
Här hemma är det stereotypa könsrollerna ombytta. Mannen tjatar på kvinnan att plocka undan och städa. Tjat tjat tjat hela dagarna. Jag förstår då inte hans resonemang. Ta saxen t.ex. jag använder den, och VET att jag ska använda den igen om, säg 5 timmar, måste den verkligen ner i lådan och vända?

Ta t.ex. mina hårnålar, som jag har en hel del av pga. att jag har massor med hår, hur som helst, dessa hårnålar har en liten tendens att hamna lite här och var i hemmet. Detta irriterar mannen min något enormt. Jag förstår det inte. Hårnålar, vet ni hur små de är? Pytte! Ändå driver de en man som mäter 178 cm över havet och väger 75 kg till vansinne. Vansinne!

Pyttesmå hårnålar, medan hans, hans jäkla HOCKEYBAG står och tar upp all plats i hallen! ALL plats.

Men det, det verkar inte störa honom det minsta!

    
Pyttepyttesmå hårnålar   JÄTESTOR HOCKEYBAG!


Kommentarer
Postat av: Annica

Underbart!!



Har också en plocktokig make. Dock utan hockeybag. Men han ställer sina skor precis innanför dörren, inte alltid, men lite lagom oregelbundet så att man snubblar till lite härligt ibland. =)



Jag är en riktigt bra droppare. D.v.s. droppa saker är jag är oavsett om de hör hemma i närheten eller någon helt annanstans.



Fniss. =)

2009-10-08 @ 16:27:44
URL: http://annicamedc.blogg.se/
Postat av: Ellen

Tack:) De fyllde upp rummet lite känner jag:)

2009-10-08 @ 19:40:10
URL: http://ellene.blogg.se/
Postat av: Ellen

Tack:) De fyllde upp rummet lite känner jag:)

2009-10-08 @ 19:40:10
URL: http://ellene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0