Read

"Det femte barnet"- jag gillade den inte. Inte alls. Jag tyckte inte om hur Doris Lessing berättar denna mörka, kratfulla bisarra historia. Historien i sig lyckades inte landa någonstans i mig oh jag smällde ihop boken med besvikelse och känslan av att ha blivit lurad. Det enda jag gillade, var de glimtar av hur bra författarskapet och boken kunde ha blivit, om meningarna hade fått utvecklas, om man fått komma närmre familjen.
Jag tycker, har jag lärt mig, inte om böcker som är så sparsama som denna. Där man inte får komma riktigt nära, där man inte känner ett band mellan sig själv och boken, helt enkelt för att det inte ges utrymme till det.

Däremot hoppas jag på nästa bok. Och de 10 första sidorna verkar lovande.
Tärningsspelaren
Bild lånad från adlibris.se

Som ni ser så betar jag av några "måste" ha läst böcker.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0